У мэтах захавання унікальных прыродных комплексаў, больш поўнага і эфектыўнага выкарыстання рэкрэацыйных
магчымасцяў прыродных рэсурсаў Мядзельскага раёна і сумежных з ім тэрыторый і ў адпаведнасці са Схемай
рацыянальнага размяшчэння асабліва ахоўных прыродных тэрыторый Рэспублікі Беларусь пастанаўляю:
Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А. ЛУКАШЭНКІ
-
Нацыянальны
парк "Нарачанскі" (далей - Нацыянальны парк) створаны ў мэтах захавання унікальных прыродных комплексаў,
больш
поўнага і эфектыўнага выкарыстання рэкрэацыйных магчымасцяў прыродных рэсурсаў Мядзельскага раёна і
сумежных
з ім тэрыторый.
-
Нацыянальны парк з'яўляецца комплексным природоохранно-гаспадарчым і навукова-даследчай установай і
знаходзіцца ў падпарадкаванні Упраўлення справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
-
Асноўнымі задачамі Нацыянальнага парку з'яўляюцца:
-
- захаванне прыроднага комплексу Нарачанскай групы азёр як гістарычна які склаўся ландшафту і
генетычнага фонду
расліннасці і жывёльнага свету, тыповага для Нарачанскага рэгіёну;
-
- арганізацыя экалагічнай асветы і выхавання насельніцтва;
-
- правядзенне навуковых даследаванняў, звязаных з распрацоўкай і ўкараненнем у практыку навуковых метадаў
захавання
біялагічнай разнастайнасці, вывучэннем прыродных аб'ектаў і комплексаў;
-
- распрацоўка і ўкараненне ў практыку навуковых метадаў аховы прыроды і прыродакарыстання;
-
- захаванне культурнай спадчыны (аб'екты этнаграфіі, археалогіі, гісторыі, палеанталогіі і інш.);
-
- арганізацыя рэкрэацыйнай дзейнасці;
-
- вядзенне комплекснай гаспадаркі на аснове традыцыйных метадаў і перадавых дасягненняў
прыродакарыстання.
-
Нацыянальны парк у сваёй дзейнасці кіруецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, сапраўдным
Становішчам і
ажыццяўляе яе ў адпаведнасці з распрацаванымі праектамі арганізацыі і развіцця парку, праграмамі і
планамі яго
працы.
Праекты арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку зацвярджаюцца Упраўленнем справамі Прэзідэнта Рэспублікі
Беларусь па
ўзгадненні з Міністэрствам лясной гаспадаркі, Міністэрствам прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага
асяроддзя.
Праграмы, перспектыўныя і гадавыя планы працы парку ўзгадняюцца і зацвярджаюцца Упраўленнем справамі
Прэзідэнта
Рэспублікі Беларусь.
Для забеспячэння выканання названых праектаў праграм і планаў ажыццяўляецца Нацыянальным паркам
неабходная
навукова-арганізацыйная і адміністрацыйна-гаспадарчая дзейнасць, не супярэчыць заканадаўству
Рэспублікі
Беларусь і асноўным задачам Нацыянальнага парку.
-
Нацыянальны парк з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае самастойны баланс, пячатку з выявай
Дзяржаўнага
герба Рэспублікі Беларусь і са сваім найменнем, сімволіку (эмблему, значкі).
-
Тэрыторыяй Нацыянальнага парку з'яўляюцца землі, прадастаўленыя яму ў пастаяннае карыстанне, зямлі іншых
землеўладальнікаў, землекарыстальнікаў, уласнікаў зямельных участкаў.
Зямлі Нацыянальнага парку з'яўляюцца землямі прыродаахоўнага прызначэння, на якіх забараняецца
дзейнасць,
якая супярэчыць іх мэтавым прызначэнні.
Землі іншых землеўладальнікаў, землекарыстальнікаў і ўласнікаў зямельных участкаў, а таксама будынкі і
збудаванні
юрыдычных і фізічных асоб, якія знаходзяцца ў межах Нацыянальнага парку, выкарыстоўваюцца адпаведна іх
прызначэнні
з абавязковым выкананнем гэтымі асобамі рэжыму гаспадарчай дзейнасці, усталяванага рэальныя
Становішчам.
Структура тэрыторыі Нацыянальнага парку і яе рэжым
-
На тэрыторыі Нацыянальнага парку з улікам прыродаахоўнай, аздараўленчай, навуковай, рэкрэацыйную,
гісторыка-культурнай і іншых каштоўнасцяў ўсталёўваюцца функцыянальныя зоны з адпаведным рэжымам:
-
запаведная зона, прызначаная для захавання і аднаўлення найбольш каштоўных прыродных
комплексаў і аб'ектаў,
стварэння ўмоў для іх натуральнага эвалюцыйнага развіцця і вывучэння. У дадзенай зоне забараняюцца
усе віды
дзейнасці, акрамя правядзення навуковых даследаванняў і мерапрыемстваў па яе ахове.
Тэрмін функцыянавання запаведнай зоны не ўстанаўліваецца.
Знаходжанне ў запаведнай зоне старонніх асоб без спецыяльнага дазволу Нацыянальнага парку
забараняецца.
Навуковыя і ахоўныя мерапрыемствы ў запаведнай зоне ажыццяўляюцца па планах і праектах,
распрацоўваюцца і зацвярджаюцца
ва ўстаноўленым парадку;
-
зона рэгуляванага выкарыстання, якая прызначана для вывучэння, захавання, аднаўлення
парушаных
прыродных комплексаў, ўзнаўлення і выкарыстання прыродных рэсурсаў шляхам прымянення перадавых
метадаў зберагалага
прыродакарыстання.
Тэрмін функцыянавання зоны рэгуляванага выкарыстання не ўсталёўваецца на тэрыторыі, дзе
размешчаны як
натуральныя, так і парушаныя дзейнасцю чалавека прыродныя комплексы.
У зоне рэгуляванага выкарыстання вырашаюцца:
- - правядзенне навуковых даследаванняў;
- - ажыццяўленне мерапрыемстваў па аднаўленню парушаных прыродных комплексаў і
ўзнаўлення прыродных
рэсурсаў;
- - ажыццяўленне супрацьпажарных мерапрыемстваў (прылада, мінералізацыя прасек і
супрацьпажарных разрываў, прылада
вадаёмаў і сістэм супрацьпажарнага прызначэння, ўборка ветравалу, буралому, сухастою);
- - будаўніцтва і рамонт дарог, звязаных з задачамі і мэтамі Нацыянальнага парку;
- - абарона (пераважна біялагічнымі метадамі) участкаў лесу ад шкоднікаў і хвароб;
- - правядзенне санітарных; высечак, высечак догляду за лесам, высечак па фарміраванні карэнных
фітацэнозаў,
лесовосстановительных мерапрыемстваў, накіраваных на павышэнне ўстойлівасці лясных
экалагічных сістэм у адпаведнасці
з зацверджаным праектам арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку;
- - падкормка капытных у экстрэмальных умовах;
- - ажыццяўленне санітарна-ветэрынарных, лячэбна-прафілактычных і біятэхнічных
мерапрыемстваў у мэтах захавання
генафонду, а таксама папярэджання захворванняў дзікіх жывёл;
- - турызм і правядзенне экскурсій пад кіраўніцтвам экскурсаводаў і спецыялістаў Нацыянальнага
парку.
Могуць вырашацца таксама іншыя віды дзейнасці, якія не супярэчаць мэтавым прызначэнні зоны рэгуляванага
выкарыстання, у адпаведнасці з зацверджаным праектам арганізацыі і развіцця Нацыянальнага парку.
На спецыяльна выдзеленых участках дапускаюцца касьба, выпас жывёлы, збор грыбоў і ягад, аматарскі
лоўлю рыбы,
здабыча водных беспазваночных і іншыя віды прыродакарыстання для патрэб Нацыянальнага парка і насельніцтва,
пражываючага
на яго тэрыторыі;
-
рэкрэацыйная зона, прызначаная для размяшчэння аб'ектаў і збудаванняў санаторна-курортнага лячэння,
турызму і
адпачынку насельніцтва, а таксама для правядзення культурна-масавых і аздараўленчых мерапрыемстваў. У яе ўключаюцца
ўчасткі
Нацыянальнага парку, прыдатныя для размяшчэння аб'ектаў турызму і адпачынку, прызнаныя каштоўнымі ў
культурна-гістарычным
і рэкрэацыйнай адносінах.
Рэкрэацыйная зона выкарыстоўваецца па планах, праектах і праграмах рэкрэацыйнай дзейнасці.
У рэкрэацыйнай зоне вырашаюцца турызм, аматарскае рыбалоўства ў устаноўленых месцах, арганізацыя
стаянак,
пляцовак для адпачынку, устаноўка палатак і развядзенне вогнішчаў у адведзеных для гэтага месцах, а таксама
правядзенне
неабходных супрацьпажарных і лесовосстановительных мерапрыемстваў, санітарных высечак, высечак догляду за лесам
(ландшафтныя
рубкі) і іншых мерапрыемстваў у адпаведнасці з зацверджаным праектам арганізацыі і развіцця Нацыянальнага
парку.
У працэсе рэкрэацыйнай дзейнасці павінны выконвацца патрабаванні па недапушчэнні дэградацыі прыродных
комплексаў
Нацыянальнага парку і прымацца меры, накіраваныя на захаванне існуючых ландшафтаў, вод,
расліннага і
жывёльнага свету;
-
гаспадарчая зона, прызначаная для размяшчэння і эксплуатацыі будынкаў і збудаванняў адміністрацыйнага,
вытворчага і камунальна-бытавога прызначэння, аб'ектаў для абслугоўвання наведвальнікаў Нацыянальнага
парку і
ажыццяўлення прамыслова-гаспадарчай, гандлёва-эканамічнай, турысцкай, сельскагаспадарчай і іншай
дзейнасці, якая не супярэчыць задачам і мэтам дадзенага парку. Гаспадарчую зону ўтвараюць ўчасткі
Нацыянальнага
парку, якія не маюць навуковай, культурна-гістарычнай і рэкрэацыйнай каштоўнасці.
У гаспадарчую зону ўключаюцца зямлі сельскагаспадарчага прызначэння, населеных пунктаў і іншыя зямлі,
якія ўваходзяць у
склад Нацыянальнага парку.
-
Межы зон Нацыянальнага парку вызначаюцца праектам яго арганізацыі і развіцця, абазначаюцца на мясцовасці
спецыяльнымі інфармацыйнымі і іншымі знакамі і могуць змяняцца ў выпадку абгрунтаванай неабходнасці на
падставе
рашэнні навукова-тэхнічнага савета гэтага парку ў парадку, прадугледжаным часткай другой пункта 4 сапраўднага
Палажэнні. Змяненне межаў названых зон за кошт памяншэння запаведнай зоны не дапускаецца.
-
На тэрыторыях, прылеглых да Нацыянальнага парку, ствараецца ахоўная зона, якая прызначана для
прадухілення
негатыўнага ўплыву гаспадарчай і іншай дзейнасці на прыродныя комплексы і аб'екты Нацыянальнага парку.
Межы ахоўнай зоны абазначаюцца на мясцовасці спецыяльнымі інфармацыйнымі і іншымі знакамі і
ўлічваюцца ў
планах землеўпарадкавання, іншых тэрытарыяльных планах і праектах.
Зямлі ахоўнай зоны застаюцца ў валоданні, карыстанні і ўласнасці ранейшых землеўладальнікаў,
землекарыстальнікаў і
уласнікаў зямельных участкаў.
У ахоўнай зоне забараняюцца:
-
- правядзенне работ па акліматызацыі відаў дзікіх жывёл і раслін, чужых мясцовай флоры і фауне;
-
- выкананне работ, якія выклікаюць змяненне гідралагічнага рэжыму вадаёмаў, вадацёкаў і грунтавых вод
альбо
якія аказваюць уплыў на прыродныя комплексы Нацыянальнага парка;
-
- скід у вадаёмы і вадацёкі неачышчаных сцёкавых вод і адходаў;
-
- расчыстка воднай і прыбярэжнай расліннасці ў водаахоўных зонах рэк і вадаёмаў, за выключэннем
меліярацыйнай
сеткі;
-
- правядзенне пошукаў, праектаванне і будаўніцтва меліярацыйных сістэм і торфапрадпрыемстваў у
пяцікіламетровай
паласе ад межаў Нацыянальнага парку ў межах ахоўнай зоны;
-
- іншыя віды гаспадарчай дзейнасці, якія могуць аказаць негатыўнае ўздзеянне на прыродныя
комплексы
Нацыянальнага парку.
Лесараспрацоўкі, паляванне і прамысловая лоўля рыбы ажыццяўляюцца ў ахоўнай зоне ў адпаведнасці з
заканадаўствам
Рэспублікі Беларусь.
Землеўладальнікі, землекарыстальнікі і ўласнікі зямельных участкаў у межах ахоўнай зоны
абавязаны выконваць
усталяваны рэжым аховы і выкарыстання гэтай зоны.
Структура і органы кіравання Нацыянальнага парку
-
Структура, штатны расклад і каштарыс выдаткаў на ўтрыманне Нацыянальнага парку зацвярджаюцца Кіраўніком
справамі
Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у межах бюджэтных асігнаванняў,што выдзяляюцца на ўтрыманне парку, а таксама
сродкаў ад
яго гаспадарчай дзейнасці.
У вытворчую структуру Нацыянальнага парку ўваходзяць лясніцтва, гасразліковыя цэхі, іншыя
вытворчыя
ўчасткі. Пры неабходнасці Нацыянальны парк можа ствараць свае юрыдычныя асобы ў парадку,
ўстаноўленым
заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, калі іх дзейнасць не супярэчыць задачам і мэтам
Национальногопарка.
У мэтах комплекснага развіцця лясной і паляўнічай гаспадаркі, вырашэння прыродаахоўных і
сацыяльна-эканамічных
задач у структуру Нацыянальнага парку ўваходзіць эксперыментальнае лесоохотничье гаспадарка "Мядзел", якое
з'яўляецца
навукова-вытворчай базай Нацыянальнага парку і дзейнічае на падставе Палажэння аб
эксперыментальным
лесоохотничьем гаспадарцы, зацвярджаемым Кіраўніком справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
-
Кіраўніцтва Нацыянальным паркам ажыццяўляецца дырэктарам.
Дырэктар Нацыянальнага парку, яго намеснікі, галоўны бухгалтар прызначаюцца на пасады і
вызваляюцца ад
пасад Кіраўніком справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
Галоўны ляснічы і галоўны інжынер Нацыянальнага парку, дырэктар эксперыментальнага лесапаляўнічай
гаспадаркі
"Мядзел" прызначаюцца на пасады і вызваляюцца ад пасад дырэктарам Нацыянальнага парку па
ўзгадненні з
Упраўленнем справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
Іншыя работнікі прымаюцца на працу і звальняюцца з работы ў адпаведнасці з заканадаўствам
Рэспублікі
Беларусь.
-
Дырэктар Нацыянальнага парку:
-
- ажыццяўляе кіраўніцтва Нацыянальным паркам на прынцыпах адзінаначалля, зыходзячы з ўскладзеных на
яго
задач;
-
- дзейнічае без даверанасці ад імя Нацыянальнага парку, ва ўстаноўленым парадку распараджаецца яго
сродкамі і
маёмасцю,
-
- адкрывае рахункі ва ўстановах банкаў, заключае дагаворы;
-
- выдае загады і распараджэнні, абавязковыя для выканання ўсімі работнікамі Нацыянальнага парку;
-
- у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь прымае на працу і звальняе з працы
работнікаў
Нацыянальнага парку, прызначае на пасады і вызваляе ад пасад кіраўнікоў яго
структурных падраздзяленняў,
прымяняе да работнікаў парку меры заахвочвання і спагнання;
-
- арганізуе працу Нацыянальнага парку і нясе адказнасць за яго дзейнасць, ахову
прыродных комплексаў і
маёмасці, захаванне каштарыснай-фінансавай, дагаворнай і працоўнай дысцыпліны, гаспадарчае вядзенне спраў
і тэхніку
бяспекі;
-
- устанаўлівае работнікам Нацыянальнага парку надбаўкі да службовых акладаў;
-
- забяспечвае павышэнне кваліфікацыі работнікаў гэтага парку;
-
- ажыццяўляе кантроль за выкананнем планаў навукова-даследчых работ, заказаў і работ па
дагаворах;
-
- кіруе дзейнасцю навукова-тэхнічнага савета Нацыянальнага парку, сцвярджае гадавыя
тэматычныя планы,
планы выдання і публікацыі навуковых работ спецыялістаў дадзенага парку;
-
- у парадку, устаноўленым заканадаўствам, нясе адказнасць за правільнасць і дакладнасць
дзяржаўнай
справаздачнасці.
-
Працоўныя адносіны паміж работнікамі Нацыянальнага парку рэгламентуюцца заканадаўствам, а таксама
правіламі
ўнутранага працоўнага распарадку і службовымі інструкцыямі, зацверджанымі дырэктарам гэтага парку.
Правы і кампетэнцыя Нацыянальнага парку
-
У адпаведнасці з асноўнымі задачамі Нацыянальны парк распрацоўвае праекты, праграмы, перспектыўныя і
гадавыя
планы па асноўных напрамках дзейнасці і забяспечвае іх выкананне.
-
Нацыянальны парк у межах сваёй кампетэнцыі:
-
- у адпаведнасці з заканадаўствам нясе адказнасць за парушэнне дагаворных, крэдытных,
разліковых, падатковых
і іншых абавязацельстваў;
-
- ажыццяўляе аператыўны і бухгалтарскі ўлік вынікаў дагаворнай дзейнасці, вядзе
статыстычную і
бухгалтарскую справаздачнасць.
-
Нацыянальны парк ва ўстаноўленыя тэрміны прадстаўляе ў Ўпраўленне справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па
адпаведным формам перыядычныя і гадавыя бухгалтарскія справаздачы і балансы, тлумачальныя запіскі,
даклады,
статыстычную справаздачнасць, а таксама іншую інфармацыю аб сваёй дзейнасці.
-
Нацыянальны парк мае права:
-
- рэгуляваць наведванне яго тэрыторыі ў адпаведнасці з устаноўленым рэжымам;
-
- запытваць у арганізацый, размешчаных на тэрыторыі парку, і атрымліваць ад іх неабходную
інфармацыю аб
выкарыстанні і ахове прыродных рэсурсаў, вядзенні сельскай, лясной, паляўнічай гаспадаркі і па
іншых пытаннях,
што тычацца яго дзейнасці;
-
- патрабаваць ад арганізацый, размешчаных на яго тэрыторыі, выканання прыродаахоўнага
заканадаўства, устаноўленага рэжыму,
-
- прыпыняць або спыняць працы на участках і аб'ектах, на якіх дапушчаныя парушэнні, да
іх
ліквідацыі;
-
- накіроўваць матэрыялы аб парушэннях прыродаахоўнага заканадаўства і рэжыму, вызначанага
сапраўдным Палажэннем,
у суды, праваахоўныя і прыродаахоўныя органы для прыцягнення вінаватых да адказнасці;
-
- займацца ва ўстаноўленым парадку гандлёва-закупачнай дзейнасцю, калі гэта не супярэчыць яго
задачам і
мэтам;
-
- ўзаемадзейнічаць з нацыянальнымі паркамі, іншымі прыродаахоўнымі ўстановамі, дзяржаўнымі
і грамадскімі
арганізацыямі як у Рэспубліцы Беларусь, так і за мяжой.
-
Валоданне, карыстанне і распараджэнне замацаваным маёмасцю ажыццяўляецца Нацыянальным паркам у межах,
вызначаных заканадаўствам, і ў адпаведнасці з мэтамі яго дзейнасці, заданнямі Кіравання справамі
Прэзідэнта
Рэспублікі Беларусь і прызначэннем маёмасці.
-
Маёмасць Нацыянальнага парку фармуецца з асноўных фондаў і іншых матэрыяльных каштоўнасцяў.
-
Дзейнасць Нацыянальнага парку фінансуецца за кошт:
-
- сродкаў з дзяржаўнага бюджэту;
-
- сродкаў, атрыманых ад гаспадарчай, рэкрэацыйнай, навуковай, асветніцкай,
рэкламна-выдавецкай і іншай
дзейнасці, якая не супярэчыць задачам і мэтам Нацыянальнага парку;
-
- крэдытаў банкаў;
-
- дабрачынных узносаў, бязвыплатнай дапамогі;
-
- іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
-
Прыбытак, атрыманая ў выніку гаспадарчай і іншай дзейнасці, пасля выплаты падаткаў і іншых
абавязковых
плацяжоў застаецца ў распараджэнні Нацыянальнага парку і выкарыстоўваецца для папаўнення асноўных фондаў,
фінансавання
навуковых даследаванняў і распрацовак, іншых напрамкаў дзейнасці парка ў адпаведнасці з яго задачамі і
мэтамі, а
таксама для ўстанаўлення надбавак і даплат да службовых акладаў работнікаў парку, забеспячэння ім іншых
выплат
згодна з заканадаўствам.
-
З Нацыянальным паркам узгадняюцца пытанні сацыяльна-культурнай і гаспадарчай дзейнасці суб'ектаў
гаспадарання, а таксама праекты развіцця населеных пунктаў, якія знаходзяцца на яго тэрыторыі.
Ахова Нацыянальнага парку.
Права і сацыяльная абарона работнікаў аховы Нацыянальнага парку
-
Ахова Нацыянальнага парку, яго прыродных комплексаў і аб'ектаў, кантроль за выкананнем устаноўленага
рэжыму ў
ахоўнай зоне забяспечваюцца работнікамі аховы гэтага парку ў адпаведнасці з пералікам пасад работнікаў,
якія ўваходзяць у склад охранызаповедников і нацыянальных паркаў сістэмы Кіравання справамі Прэзідэнта
Рэспублікі Беларусь.
-
Работнікі аховы Нацыянальнага парку карыстаюцца усімі правамі і льготамі, прадстаўленымі работнікам
дзяржаўнай лясной і рыбнай аховы.
-
Работнікам аховы Нацыянальнага парку выдаецца бясплатнае абмундзіраванне устаноўленага ўзору. Яны маюць
права на
захоўванне і нашэнне агнястрэльнай зброі пры выкананні службовых абавязкаў у адпаведнасці з табелем
ўзбраення,
зацверджаным ва ўстаноўленым парадку. Парадак набыцця, захоўвання і прымянення зброі вызначаецца
заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
-
Работнікі аховы Нацыянальнага парку маюць права:
-
- правяраць у асоб, якія знаходзяцца на тэрыторыі парку, наяўнасць адпаведнага дазволу, а таксама
дакументаў на права
прыродакарыстання і ажыццяўлення іншай дзейнасці, вырабляць агляд транспартных сродкаў;
-
- складаць пратаколы аб парушэннях ляснога і прыродаахоўнага заканадаўства, ўжываць да
парушальнікаў меры
стрымання ў адпаведнасці з заканадаўствам;
-
- дастаўляць у праваахоўныя органы асоб, якія парушылі прыродаахоўнае заканадаўства і рэжым
аховы гэтага
парку;
-
- адбіраць у парушальнікаў прыродаахоўнага заканадаўства прадукцыю і прылады незаконнага
прыродакарыстання.
-
Дырэктару Нацыянальнага парку, яго намесніку па ахове жывёльнага свету і паляўнічай гаспадарцы, галоўнаму
ляснічаму
прадастаўлена права:
-
- накладаць адміністрацыйныя спагнанні і штрафы за парушэнне заканадаўства аб асабліва ахоўных
прыродных
тэрыторыях і аб'ектах і гэтага Палажэння;
-
- у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, накіроўваць матэрыялы аб парушэннях у
праваахоўныя
органы.
Адказнасць за парушэнне заканадаўства аб Нацыянальным парку
-
Юрыдычныя і фізічныя асобы, вінаватыя ў парушэнні патрабаванняў заканадаўства ў галіне аховы навакольнага
асяроддзя, а
таксама гэтага Становішча, нясуць адміністрацыйную, крымінальную або іншую адказнасць згодна з
заканадаўству.
Навукова-даследчая і асветніцкая дзейнасць
-
Арганізацыя і правядзенне навуковых даследаванняў, маніторынг, навуковае забеспячэнне практычных задач
Нацыянальнага
парку ажыццяўляюцца яго навуковым аддзелам пад навукова-метадычным кіраўніцтвам Нацыянальнай акадэміі навук
Беларусі.
-
Навуковым аддзелам распрацоўваюцца перспектыўныя і гадавыя планы, праграмы, праекты і мерапрыемствы
навукова-даследчых работ па праблемах аховы прыроды, рэгуляванага прыродакарыстання,
рэкрэацыйнага,
гаспадарчага выкарыстання тэрыторыі Нацыянальнага парку, якія разглядаюцца на пасяджэннях
навукова-тэхнічнага савета і зацвярджаюцца дырэктарам Нацыянальнага парку.
-
Навукова-тэхнічны савет ствараецца для абмеркавання асноўных пытанняў навукова-даследчай дзейнасці
Нацыянальнага парку, абгрунтавання прыродаахоўных мерапрыемстваў і рэгуляванага прыродакарыстання.
Узначальвае;
навукова-тэхнічны савет дырэктар Нацыянальнага парку.
-
Навукова-тэхнічны савет у сваёй працы кіруецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, сапраўдным
Становішчам
і Палажэннем аб навукова-тэхнічным савеце Нацыянальнага парку, якое зацвярджаецца Кіраўніком справамі Прэзідэнта
Рэспублікі
Беларусь.
У склад навукова-тэхнічнага савета ўваходзяць дырэктар Нацыянальнага парку, яго намеснік па
навукова-даследчай
працы, вучоны сакратар, галоўны ляснічы, навуковыя супрацоўнікі і спецыялісты Нацыянальнага парку, навукоўцы
Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, прадстаўнікі іншых зацікаўленых арганізацый, вядучыя
спецыялісты ў галіне
аховы навакольнага асяроддзя, лясной гаспадаркі.
Для выканання навуковых даследаванняў і аказання навукова-метадычнай дапамогі ў Нацыянальны парк на
дагаворных умовах
могуць запрашацца спецыялісты з іншых устаноў або арганізацый, а таксама па ўзгадненні з
вышэйстаячай
арганізацыяй спецыялісты замежных краін.
-
Нацыянальнаму парку прадастаўляецца права выдання навуковых прац, навуковых і папулярных работ, літаратуры аб
запаведным справе, рэкламных і даведачных матэрыялаў.
Для арганізацыі выдання навуковых прац, папулярнай літаратуры, рэкламных і даведачных матэрыялаў у
Нацыянальным
парку можа стварацца рэдакцыйна-выдавецкі савет на чале з намеснікам дырэктара па
навукова-даследчай
працы.
Міжнароднае супрацоўніцтва Нацыянальнага парку
-
Нацыянальны парк супрацоўнічае з дзяржаўнымі органамі, грамадскімі аб'яднаннямі, грамадзянамі
Рэспублікі
Беларусь і замежных дзяржаў па пытаннях навуковых даследаванняў, запаведнай справы, прыродакарыстання,
гаспадарчай дзейнасці і маніторынгу.
Дзяржаўны і грамадскі кантроль за выкарыстаннем і аховай Нацыянальнага парку
-
Дзяржаўны і грамадскі кантроль за выкарыстаннем і аховай Нацыянальнага парку ажыццяўляецца ў
адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Спыненне дзейнасці Нацыянальнага парку
-
Рашэнне аб спыненні дзейнасці (рэарганізацыі або ліквідацыі) Нацыянальнага парку прымаецца
Прэзідэнтам
Рэспублікі Беларусь.