Пятніца, 29.03.2024
19:00  Мiнск

.by - Пастанова Кабінета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 10 жніўня 1995 г. №440 - Базы адпачынку Беларусі цэны 2024
Базы, дамы адпачынку, туркомплексы Беларусі

Пастанова Кабінета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 10 жніўня 1995 г. №440

Пастанова Кабінета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 10 жніўня 1995 г. №440 "Аб стварэнні Нацыянальнага парка "Браслаўскія азёры" і аб некаторых іншых пытаннях дзейнасці гэтага парка"

Па стане на 16 студзеня 2007 года

Кабінет Міністраў Рэспублікі Беларусь

ПАСТАНОВА

10 жніўня 1995 г. N 440

г. Мінск

Аб СТВАРЭННІ НАЦЫЯНАЛЬНАГА ПАРКА "БРАСЛАЎСКІЯ АЗЁРЫ" І Аб НЕКАТОРЫХ ІНШЫХ ПЫТАННЯХ ДЗЕЙНАСЦІ ГЭТАГА ПАРКА

У мэтах захавання ўнікальных экасістэм, эфектыўнага і больш поўнага выкарыстанні рэкрэацыйных магчымасцяў прыродных рэсурсаў Браслаўскага раёна і ў адпаведнасці са Схемай рацыянальнага размяшчэння асоба ахоўваемых прыродных тэрыторый Рэспублікі Беларусь Кабінет Міністраў Рэспублікі Беларусь ПАСТАНАЎЛЯЕ:

1. Прыняць прапанову Міністэрствы прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя, Віцебскага аблвыканкама і Кіраванні справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь аб стварэнні з 1 верасня 1995 г. На тэрыторыі Браслаўскага раёна Нацыянальнага парка "Браслаўскія азёры" з перадачай яго ў вядзенне Кіраванні справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

2. Зацвердзіць прыкладаемае Становішча аб Нацыянальным парку "Браслаўскія азёры".

3. Міністэрству прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя сумесна з Кіраваннем справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і Віцебскім аблвыканкамам у месячны тэрмін занесці ва усталяваным парадку праект заканадаўчага акту аб сцвярджэнні меж Нацыянальнага парка "Браслаўскія азёры".

4. Прыняць да ўвагі, што Кіраванне справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у 1995 - 1996 гадах забяспечыць сумесна з Міністэрствам прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя і Віцебскім аблвыканкамам распрацоўку тэхнічнага праекту функцыянавання Нацыянальнага парка "Браслаўскія азёры" і зацвердзіць яго ва ўсталяваным парадку.

5. Усталяваць, што да перадачы землеўладальнікамі, землекарыстальнікамі і ўласнікамі зямельных участкаў іх земляў Нацыянальнаму парку "Браслаўскія азёры" імі выконваюцца на гэтых землях рэжым гаспадарчай дзейнасці і правілы аховы прыродных рэсурсаў у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, становішчамі і статутамі якія адпавядаюць прадпрыемстваў, устаноў і арганізацый.

Прэм'ер-міністр Рэспублікі Беларусь М.Чыгір

ЗАЦВЕРДЖАНА

пастановай Кабінета Міністраў

Рэспублікі Беларусь

ад 10 жніўня 1995 г. N 440

СТАНОВІШЧА

аб Нацыянальным парку "Браслаўскія азёры"

1. Нацыянальны парк "Браслаўскія азёры" (далей - Нацыянальны парк) з'яўляецца комплексным прыродаахоўна-гаспадарчай і навукова-даследчай установай, у задачы якога ўваходзяць:

захаванне прыроднага комплексу Браслаўскай групы азёр як гістарычна склаўшагася ландшафту і генетычнага фонду расліннасці і жывёльнага міра, тыповага для Беларускага Паазер'я;

арганізацыя экалагічнай асветы і выхаванні насельніцтва;

правядзенне навуковых даследаванняў, звязаных з распрацоўкай і ўкараненнем навуковых метадаў захавання біялагічнай разнастайнасці, прыродных і гісторыка-культурных комплексаў і аб'ектаў ва ўмовах рэкрэацыйнага і гаспадарчага выкарыстання, адзнакай экалагічнага становішча ў рэгіёне;

распрацоўка і ўкараненне навуковых метадаў аховы прыроды і прыродакарыстання;

захаванне культурнай спадчыны (аб'екты этнаграфіі, археалогіі, гісторыі, палеанталогіі і інш.);

арганізацыя рэкрэацыйнай дзейнасці;

вядзенне комплекснай гаспадаркі на аснове традыцыйных метадаў і перадавых дасягненняў прыродакарыстання.

2. Нацыянальны парк у сваёй дзейнасці кіруецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і сучаснасцю Становішчам.

3. Нацыянальны парк з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае свае рахункі ў слоіках, самастойны баланс, друк з малюнкам Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і са сваім найменнем.

4. На тэрыторыі Нацыянальнага парка ў залежнасці ад ступені захаванасці ў натуральным стане прыродных тэрытарыяльных комплексаў, іх аздараўленчай, навуковай, рэкрэацыйнай, гісторыка-культурнай, эстэтычнай каштоўнасці і пастаўленых перад паказаным парком задач вылучаюцца наступныя функцыянальныя зоны:

4.1. запаведная зона, прызначаная для захавання генафонду расліннага і жывёлы міры, стварэнні ўмоў для натуральнага развіцця біёгеацэнозаў і іх комплекснага вывучэння. У гэтай зоне забараняюцца ўсе выгляды гаспадарчай і іншай дзейнасці, акрамя ажыццяўлення навуковых даследаванняў і аховы прыродных комплексаў. Навуковыя працы праводзяцца тут толькі па плане навуковых даследаванняў Нацыянальнага парка;

4.2. зона рэгуляванага выкарыстання, якая з'яўляецца аб'ектам для вывучэння ўзнаўлення, дынамікі развіцця і ўстойлівасці не парушаных гаспадарчай дзейнасцю чалавека экасістэм, эфектыўнага ажыццяўлення навукова абгрунтаваных прыродаахоўных мерапрыемстваў, што дазваляюць стварыць аптымальныя ўмовы для захавання і эвалюцыйнага развіцця генафонду расліннага і жывёлы міры.

У гэтай зоне дазваляюцца:

правядзенне навуковых даследаванняў і іншых мерапрыемстваў, неабходных для захавання ўсёй біёты парка;

супрацьпажарныя мерапрыемствы (уборка ветравалу, ветралому і сухастою), стварэнне супрацьпажарных палос і мінералізацыя квартальных парасек, будаўніцтва і рамонт дарог супрацьпажарнага і турыстычнага прызначэння;

дужанне з шкоднікамі і хваробамі лесу ў выпадку іх масавага распаўсюджвання;

рубкі сыходу за лесам і выбарковыя санітарныя рубкі;

аматарскае і спартыўнае рыбалоўства;

паляванне і прамысловая лоўля рыбы ва ўсталяваным заканадаўствам парадку і з згоды Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя;

ажыццяўленне ветэрынарна-санітарных, лячэбна-прафілактычных і біятэхнічных мерапрыемстваў у мэтах захавання генафонду, а таксама папярэджанні захворванняў дзікіх жывёл;

падкорм капытных (у экстрэмальных умовах);

правядзенне на абмежаваных і адмыслова вылучаных участках сенакоса, збору ягад і грыбоў, пасьбы быдла і іншых выглядаў карыстання, неабходных для патрэб грамадзян, якія пражываюць у населеных пунктах, размешчаных на тэрыторыі парка;

4.3. рэкрэацыйная зона, прызначаная для размяшчэння аб'ектаў і будынкаў, неабходных для адпачынку насельніцтва, правядзення культурна-масавых і аздараўленчых мерапрыемстваў, а таксама арганізацыі стаянак транспарта, усталёўкі намётаў і гадоўлі вогнішчаў у прадугледжаных для гэтага месцах (месцы размяшчэння рэкрэацыйных аб'ектаў і турыстычныя маршруты прадугледжваюцца ў тэхнічным праекце функцыянавання Нацыянальнага парка).

Гаспадарчая дзейнасць у дадзенай зоне не павінна адмоўна ўздзейнічаць на ландшафты, водныя аб'екты, раслінны і жывёльны мір.

У гэтай зоне дапушчаюцца працы, дазволеныя да правядзення ў зоне рэгуляванага выкарыстання, а таксама працы па сыходзе за лесам:

абразанне сукоў, сыход за падростам, разрэжванне і выдаленне падлеска, сыход на ўзлесках, рубкі фармавання ландшафту, рубкі перафармавання і абнаўленні насаджэнняў;

4.4. гаспадарчая зона, прызначаная для размяшчэння аб'ектаў, звязаных з абслугоўваннем наведвальнікаў парка, і аб'ектаў адміністрацыйнага, рэкрэацыйнага і гаспадарчага прызначэння, жылых памяшканняў, для вядзення гаспадарчай і іншай дзейнасці, не супярэчнай задачам Нацыянальнага парка, з выкарыстаннем прыродаахоўных тэхналогій і традыцыйных метадаў.

5. Плошчы зон Нацыянальнага парка і іх тэрытарыяльнае размяшчэнне ўсталёўваюцца Кабінетам Міністраў Рэспублікі Беларусь на заснаванні дадзеных тэхнічнага праекту функцыянавання Нацыянальнага парка.

6. Ахова прыродных комплексаў і аб'ектаў, размешчаных у межах Нацыянальнага парка, ажыццяўляецца землеўладальнікамі, землекарыстальнікамі і уласнікамі зямельных участкаў, на землях якіх знаходзяцца гэтыя комплексы і аб'екты.

7. На тэрыторыі, якая прымыкае да Нацыянальнага парка, рашэннем Кабінета Міністраў Рэспублікі Беларусь вылучаецца ахоўная зона са адмысловым рэжымам прыродакарыстання, рэгуляваным сучаснасцю Становішчам, прызначаная для паніжэння негатыўнага ўплыву гаспадарчага выкарыстання сумежных тэрыторый на прыродныя комплексы Нацыянальнага парка. Землі гэтай зоны застаюцца ў валоданні, карыстанні і ўласнасці ранейшых землеўладальнікаў, землекарыстальнікаў і ўласнікаў зямельных участкаў.

На тэрыторыі ахоўнай зоны забараняюцца:

акліматызацыя выглядаў і падвідаў лясных раслін і дзікіх жывёл, чужых мясцовай флоры і фауне;

плот вады для гаспадарчых мэт у колькасці, які прыводзіць да змены рэжыму вадаёмаў, скід у іх сцёкавых вод і адыходаў;

расчыстка воднай і прыбярэжнай расліннасці ў вадаахоўных зонах рэк і вадаёмаў, за выключэннем існай меліярацыйнай сеткі;

гаспадарчая дзейнасць, якая можа аказаць адмоўнае ўздзеянне на прыродныя комплексы Нацыянальнага парка.

8. Нацыянальны парк ажыццяўляе кантроль за захаваннем землеўладальнікамі, землекарыстальнікамі і ўласнікамі зямельных участкаў заканадаўства ў вобласці аховы навакольнага асяроддзя і ўсталяванага сучаснасцю Становішчам прыродаахоўнага рэжыму на землях Нацыянальнага парка, а таксама на землях ахоўнай зоны.

9. Навуковыя даследаванні ў Нацыянальным парку арганізуюцца і праводзяцца навуковым аддзелам.

Да навуковых даследаванняў і навукова-метадычнай працы, праводжаным у Нацыянальным парку, могуць прыцягвацца навукоўцы і адмыслоўцы з іншых устаноў і арганізацый на аснове дамоў.

10. Кіраўніцтва навукова-метадычнай працай у Нацыянальным парку ажыццяўляецца Акадэміяй навук Беларусі і навукоўцам радай гэтага парка.

Склад навукоўца рады, яго старшыня, а таксама становішча аб гэтай радзе сцвярджаюцца органам, у вядзенні якога знаходзіцца Нацыянальны парк, па ўзгадненні з Акадэміяй навук Беларусі. Навуковец рада з'яўляецца кансультатыўным органам пры дырэктару Нацыянальнага парка.

У склад навукоўца рады ўключаюцца кіроўныя навуковыя супрацоўнікі і адмыслоўцы Нацыянальнага парка, а таксама кіроўныя навукоўцы і адмыслоўцы ў вобласці аховы навакольнага асяроддзя, лясной гаспадаркі, прадстаўнікі грамадскіх экалагічных арганізацый і мясцовых органаў кіравання.

На паседжаннях навукоўца рады разглядаюцца і сцвярджаюцца дырэктарам Нацыянальнага парка планы лесагаспадарчых, супрацьпажарных, санітарных, рэкрэацыйных, біятэхнічных і іншых мерапрыемстваў, складзеныя з улікам навуковых рэкамендацый, тэхнічнага праекту функцыянавання Нацыянальнага парка, а таксама разглядаюцца іншыя пытанні, якія адносяцца да дзейнасці парка.

11. Дзейнасць Нацыянальнага парка фінансуецца за рахунак сродкаў дзяржаўнага бюджэту, пазабюджэтных фондаў аховы прыроды, а таксама сродкаў, атрыманых ад навуковай, прыродаахоўнай, гаспадарчай і іншай дзейнасці, не супярэчнай задачам Нацыянальнага парка, і добраахвотных унёскаў юрыдычных і фізічных асоб.

12. Працаўнікі, якія ажыццяўляюць ахову Нацыянальнага парка, карыстаюцца ўсімі правамі і палёгкамі, прадугледжанымі для працаўнікоў дзяржаўнай лясной аховы.

13. Нацыянальны парк узначальвае дырэктар, які кіруе гэтым парком на аснове дзейснага заканадаўства і сучаснасці Становішчы.

Дырэктар Нацыянальнага парка прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады ў адпаведнасці з дзейсным заканадаўствам.

Структура і штаты Нацыянальнага парка сцвярджаюцца дырэктарам гэтага парка ў адпаведнасці з колькасцю і фондам аплаты працы, усталёўванымі органам, у вядзенні якога знаходзіцца парк.

14. Нацыянальны парк прад'яўляе юрыдычным і фізічным асобам пазовы аб пакрыцці імі шкоды, прычыненага парушэннем усталяванага сучаснасцю Становішчам рэжыму прыродакарыстання.

15. Шкода, прычынены Нацыянальнаму парку ў выніку парушэнні заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб адмыслова ахоўваемых прыродных тэрыторыях і аб'ектах, пакрываецца юрыдычнымі і фізічнымі асобамі ў поўным аб'ёме.

16. Страты, прычыненыя землеўладальнікам, землекарыстальнікам і ўласнікам зямельных участкаў пры абмежаванні іх гаспадарчай дзейнасці або вынятцы ў іх земляў у сувязі з стварэннем Нацыянальнага парка, пакрываюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам.

17. Асобы, вінаватыя ў парушэнні патрабаванняў сучаснасці Становішчы, а таксама заканадаўствы ў вобласці аховы навакольнага асяроддзя, нясуць адміністрацыйную або крымінальную адказнасць у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.


Падпіска на спецпрапановы

Мы ў Кантакце

Далучыцца

Мы ў Інстаграм

Далучыцца

Мы ў Facebook

Далучыцца

Мы на Аднакласніках

Далучыцца